سفر زمینی به ترکیه - روز دوم

روز دوم

با توجه به تجربه قبلی هنگام عبور از مرز صبح زود حرکت کردیم به سمت شهر مرزی بازرگان که در فاصله 15 کیلومتری ماکوست. کلا" 3:30 زمان برد تا مراحل کاری یا بهتر بگم الافی تموم بشه و ما از مرز عبور کنیم. بعلت حجم زیاد اتوبوس های عبوری از این مسیر اولویت بیشتر برای اتوبوس ها بود تا سواری ها مراحل کاری در سمت ایران تقریبا " سر موقع انجام شد ولی هنگام ورود به پایانه مرزی ترکیه خیلی معطل شدیم. پایانه عملا در هر نوبنت کاری برای 2 تا اتوبوس و 7 تا ماشین شخصی جا داره و پروسه ورود این دوتا اتوبوس و هفت تا ماشین معمولا" 40 دقیقه طول میکشه البته اگه اتوبوس در کار نباشه اوضاع متفاوته ولی چون تعطیلات عید فطر در پیش بود حجم مسافر زیاد بود

مامورین سمت پایانه مرزی ترکیه برخورد سرد و بی رمقی دارن و انگار که مجبورا" کار کنن و البته این رو هم بگم کادر هستند برخلاف مامورین ما که در خود مدخل ورود به ترکیه سرباز هستن و هیچگونه حاکمیتی ندارن و بدستور ترک ها مرز ایران رو باز یا میبندن! به هر حال مسیر 200 کیلومتری ما به سمت وان آغاز شد جاده نسبتا" خوب بود و بعد از 2 ساعت رسیدیم وان - وان شهر زییایی هستش در کنار دریاچه که چشمنداز های خوبی داره مستقیم رفتیم به قلعه وان و با 3 لیر ترکیه وارد شدیم و البته برای دستشویی هم 1 لیر دادیم قیمت بنزین هم به 4.4 رسیده از عید به این طرف 0.4 لیر گرون شده به پول ما میشد تقریبا" 3000 تومان لیتری دلیل عمده خلوتی جاده ها هم همین گرئنی بنزینه بعد از دیدن وان و قلعه اون و البته چشمنداز شهر از بالای قلعه وان به طرف بتلیس حرکت کردیم البته سر راه قصد دیدن جزیره آکدامار و کلیسای اون رو هم داشتیم که موفق شدیم . کلا" تو ترکیه تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی وجود دارن ولی تعدادشون کمه و باید دقت کنید که یه وقت رد نشین از جایی مثلا برای آکدامار یه تابلو بیشتر نیست. اگه gps و lonelyplqnet نبود ما به مشکل برمیخوردیم به هر حال از تنها اسکله که به سمت آکدامار میرفت  رفتیم به جزیره و از کلیسا بازدید کردیم و به سمت جاده اصلی برگشتیم از (وان تا اسکله 40 کیلومتر هست تقریبا به سمت جنوب) بعد از بازدید حرکت رو شروع کردیم به سمت آدی یامان که در واقع هدف بعدی سفر ما بود ولی غافل از اینکه جاده این اجازه رو به ما نخواهد داد! تا شهر بتلیس اوضاع بد نبود ولی از بتلیس به سمت دیار بکر جاده مرتبا" خاکی میشد و این باعث شد سرعت ما به طرز قابل ملاحظه ای کاهش پیدا کنه و نهایتا" به دیار بکر که رسیدیم هوا تاریک شد و باتوجه به اینکه جاده ها در ترکیه اصلا" مناسب رانندگی در شب نیست در همون شهر دیار بکر شب رو تصمیم گرفتیم بمونیم. تو دیاربکر مردم اکثرا" کرد هستند و خیلی هم مهمون نوازی کردن و ما رو کمک کردن هتل ها هم در محدوده مرکزی شهر اطراف قلعه تاریخ شهر هستن و خیلی سریع میتونین جا بگیرین. هتل 3 ستاره بدون صبحانه برای دونفر شد 50 لیر حدود 56000 هزار تومان خودمون برای یه شام نسبتا" خوب هم حدود 20 لیر برای دونفر دادیم فاصله وان تا دیار بکر حدود 370 کیلومتر بود که البته به هیچکس من این جاده رو توصیه نمیکنم از بس که افتضاح بود ولی در آینده خواهم گفت که کلا" اوضاع جاده ها در شرق ترکیه بخصوص جنوب شرق ترکیه چطوریه - متاسفانه با اتفاقات روز اول سفر در مرز و روز دوم سفر ما از برنامه از پیش تعیین شده عقب بودیم و به آدیامان نرسیدیم و بایستی تغییراتی در برنامه ایجاد میکردیم تا بتونیم سر موقع برنامه رو به پایان برسونیم

سارینا

اسمش را میگذاریم؛دوست مجازی اما آنسو یک آدم حقیقی نشسته . . خصوصیاتش را که نمیتواند مخفی کند ...وقتی دلتنگی ها و آشفتگی هایش را مینویسد وقت میگذاردبرایم، وقت میگذارم برایش . . نگرانش میشوم دلتنگش میشوم . . وقتی درصحبت هایم،به عنوانِ دوست یاد میشود مطمئن میشوم که حقیقی ست . . هرچند کنارهم نباشیم هرچند صدای هم راهم نشنیده باشیم، من برایش سلامتی و شادی آرزو دارم هرکجا که باشد --- پس دوست من در دنیای مجازی دوستت دارم www.bo2link.com لینکباکس سارینا خوشگله http://www.talalink.com/boxu لینک باکس افزایش بازدید www.talarank.com سایت افزایش بازدید ثبت نام کن سایت ما رو لینک کن 500 تا بازدید رایگان جایزه بگیر+ vpn رایگان!!!