سفر زمینی به ترکیه - روز چهارم

روز چهارم

مقصد بعدی ما شهر دنیزلی بود و دیدن پاموکله (پاموق قلعه) که ظاهرا" یه چیزی شبیه باداب سورت خودمونه بود تا اونجا 450 کیلومتر راه داشتیم جاده هم نسبتا" خوب بود صبح رفتیم زیارت مقبره مولانا بسیار زیبا بود وقتی وارد شدیم مو به تن آدم سیخ میشه متاسفانه یا خوشبختانه  اجازه عکاسی نمیدادن با توجه به اعتقاداتی که دارم فکر نمیکردم از مقبره خوشم بیاد ولی واقعا" زیبا کار شده بود و ترکه از هیچ چی اصولا" واردن یه جاذبه گردشگری ایجاد کنن اینجا که برای خودش خیلی حرف برای گفتن داره دیگه حسابی کار کرده بودن قیمت بلیط هم 3 لیر بود خیلی با نظم و ترتیب میتونستی از مجموعه شامل مقبره و موزه بازدید کنی و لذت ببری... خلاصه بعد از بازدید حرکت به سمت دنیزلی رو آغاز کردیم بعد از زدن بنزین... جاده کمی بار ترافیکی داشت البته همچنان خلوت بود ولی از نظر ترکا این شلوغ حساب میشد توترکیه 9 روز بعلت عید فطر تعطیل میکنن و یه چیزی شبیه عید نوروز خودمون میشه.

جاده نسبتا" خوب بود و بعضی جاها آزاد راه میشد و بعضی جاها مثل جاده های بین شهری خودمون کلا" مثل ایران فعالیت راهسازی با شدت در جریان و واقعا" سال دیگه این موقعه اگه کسی سفر بره و گزارش متفاوتی از وضعیت راهها بنویسه من تعجب نمیکنم... به هر حال رسیدیم به خروجی پاموق قلعه تو 10 کیلومتری شهر بعد هم 15 کیلومتر که به سمت شمال رفتیم رسیدیم به چشمه ها . ولی این کجا باداب سورت ما کجا!!!

اولا" اینجا خیلی وسیعتر از باداب سورت و حوضچه ها خیلی بزرگتر هستن بطوری که تو هرکدوم که در دامنه یه کوه قرار گرفتن تعدادی آدم میتونن آب تنی کنن  برای ورود به منطقه باید 20 لیر بدین که اول به نظر من زیاد اومد ولی بعد که امکانات رو دیدم مجاب شدم تو محوطه حوضچه ها باید پا برهنه باشید و این قانونه و کف اونجا هم علی رغم اینکه مرتب آب از روش رد میشه اصلا" لیز نیست و خطری نداره سنگ ها اصلا" رسوب نمیگیرن و این نشون میده که آب اونجا خاصیت اسیدی داره به بالای حوضچه ها که میرسی تازه داستان شروع میشه!

بالای این چشمه ها یه شهر باستانی یونانی هست که خیلی هم وسعت داره و یه سایت گردشگری حسابی مثل تخت جمشید خودمونه و واقعا" برای دیدن کاملش یه روز وقت لازم دارین . کلی توریست اونجا مشغول بازدید و آب تنی بودن و البته در کنار اینها ترکا یه تاسیسات حسابی شامل استخر و رستوران تدارک دیدن که فوق العاده زیبا و منظمه و شما میتونید یه روز کاملا" مفید رو اونجا سپری کنین

بعد از بازدید 3 ساعته و خوردن ناهار ما حرکت رو به سمت کوش آداسی شروع کردیم و حدود ساعت 7 بعد از ظهر رسیدیم پیش دوستانمون در هتل فستیوال در کنار دریای زیبای اژه تا اینجا 3300 کیلومتر راه اومدیم از دنیزلی تا کوش آداسی تنها مطلب آزار دهنده چراغ های راهنمایی زیادی بود که هی مجبور بودیم بخاطرشون توقف کنیم از بس که شهرها تو این مسیر تراکم دارن راه به راه توقف میکردیم پشت این چراغها... جای دنجی واقع شده و واقعا" جای استراحته ما هم که واقعا" خشته بودیم.... اینجا سه روز اقامت خواهیم داشت