سفر زمینی به ترکمنستان و ازبکستان - روز پنجم

روز پنجم

امتیاز صبحانه هتل متوسط بود فارغ از کیفیت صبحانه سالن سنتی وسیله گرمایش نداشت و ما با لباس کامل صبحانه صرف کردیم

بخارا شهر زیبایی هستش و برای دیدن کامل ابنیه تاریخی و بافت قدیم شهر بین 2-3 روز زمان نیاز هست که البته زمان ما 1.5 روز بود بایستی بسرعت این همه مکان دیدنی رو میدیدم واحد پول در ازبکستان "سوم" هست و برابریش با دلار هر دلار 2800 سوم داده میشه در بازار سیاه در بانک این مبلغ 1850 سوم که مثل کشور خودمون سیستم دونرخیه و در نتیجه اقتصاد بیماره و تورم بالاست درآمد مردم پائینه و هزینه ها به استثنای بعضی چیزها بالاست(گوشت قرمز کلا به پول ما بین 7 تا 10 هزار تومانه و قوت قالب مردم هم گوشته) ولی باقی مایحتاج قیمت ها بالاست  قیمت پرتغال با گوشت برابری میکنه و کلا" میوه گرونه البته میگفتن در این فصل این جوره بهرحال....

روز خوبی رو داشتیم و کلی جا رو به قول دوستان تیک زدیم بازار بخارا خیلی جالب و مجموعه منار و کوچه پس کوچه ها وصف جاهای دیدینی شهر رو میتونین تو خیلی سایت ها پیدا کنید من سعی میکنم تجربیات عینی رو براتون بنویسم

ما سیم کارت تهیه کردیم و با خانواده ها تماس گرفتیم سیم کارت مجانیه BEELINE والبته شارژ باید بشه با 10000 سوم میتونید 3 دقیقه با تهران مثلا" صحبت کنید ولی اگر قطع کنید عملا" 3 دقیقه حساب میشه سیستم رومینگ همراه اول هم کار میکنه برخلاف ترکمنستان که مشکل داشت و میتونید SMS بفرستید و بگیرید

مجموعه نقشبندی کمی از شهر دوره اگه وقتتون کمه از خیرش بگذرید و وقت برای بافت تاریخی شهر و مجموعه ارگ و ساختمانهای پیرامونیش بذارید ناهار رو در یه رستوران به پیشنهاد LONELY PLANET  خوردیم که فوق العاده بود و در دل شهر تاریخی بود