سفر زمینی به اروپا روز دوم

روز دوم با کوفتگی خوشایند روز اول شروع شد صبحانه مبسوطی در هتل اجرا کردیم طبق سنت ایتالیایی ها "کراسان" در مدلهای مختلف با قهوه و البته کلی چیزهای دیگه ... خوب مهمترین کار امروز اجاره ماشین بود که بایستی به سرانجام میرسوندیمش داستان از این قراره که بعد از کلی تحقیقات و نامه نگاری از تهران به این جمع بندی نرسیدیم که وچر ماشین رو اینترنتی بگیریم و ترجیح دادیم که این کار رو در محل انجام بدیم و چه خوب که اینکار رو انجام دادیم واقعیت اینه که قوانین بسیار داینامیک هستن و تغییر میکنند ما بلیط برگشتمون از مونیخ به تهران بود و بایستی ماشین رو در مونیخ تحویل میدادیم ولی بعد از بررسی متوجه دو تا موضوع شدیم اولا بعضی شرکتها این اپشن رو ندارند و یا اگه دارند بسیار هزینه سنگین میشه یعنی در حد 3 برابر و مطلب دوم مربوط به محدودیت عبور از کشورهاست که بعضی شرکتها دارند و به عنوان نمونه شرکت EUROPCAR  اجازه عبور از کشور چک رو به شما نمیده در حالی که در سایتشون به این اشاره نکردن. داستان دیگه مربوط به تجهیزات زمستانی(لاستیک یخ شکن یا زنجیر چرخ) است که تا 15 اپریل باید در جاده های حوزه شنگن به همراه داشته باشید که این هم استثنا هایی داره مثلا در ایتالیا رعایت نمیشه . بعد از مراجعه به دفتر europcar متوجه شدیم که کلا ماشین برای فردا برای ما نداره باید بعد از تعطیلات آخر هفته مراجعه کنیم خلاصه با نامیدی خارج شدیم و رفتیم به سمت دفتر کمپانی maggiore که یه کمپانی محلیه بعد از انتخاب ماشین که یه فیات پاندا بود وقتی مسیر برنامه رو اعلام کردم منتظر پاسخ منفی بودم که گفت مشکلی نیست!! و پرینت وچر رو گرفت ولی عدد خیلی بالا بود گفتم وقتی از اینترنت تو سایتتون رزرو کردم خیلی سبک تر دراومد در جواب گفت بله چون اپشن های بیمه رو ما مجبوریم فعال کنیم برای همین بالا میره عدد. شما اگه امکانشو داری میتونی ایکارو بکنی! خیلی سریع وچر رو کنسل کردیم برگشتم هتل و سریعا وچر جدید رو گرفتم که برای 16 روز مبلغ 431 یورو دراومد دیگه خیالمون از بابت ماشین راحت شد. و اما نکات:

گواهینامه بین المللی

گواهینامه ایران

کارت اعتباری به نام راننده

اینا مدارک اجباریه برای اجاره ماشین

مبلغ 400 یورو بلوکه کردند برای اتفاقات و جریمه مبلغ اجاره رو روز تحویل ماشین در فرودگاه برگامو میلان از حساب کارت کم کردند

موقع اجاره هزینه های مربوط به راننده دوم صندلی بچه . Gpsو غیره جداگانه محاسبه میشه باید تو سایت با دقت اونارو انتخاب کنید اگر لازم دارید.

بدون gps تو اروپا تقریبا فلج هستین!! خیلی مهمه مخصوصا نقشه ها را کنترل کنید که کشورهایی که میرید رو داشته باشه مثلا ما چک رفتیم و gps ما نقشه های چک رو نداشت و کلی دردسر داشتیم تو پیدا کردن محلهایی که میخواستیم بریم.

خوب بعد از چند ساعت اول صبح گشت و گذار تو شهر رو شروع کردیم دوباره رفتیم سمت دومو و یه قلعه اسفورزا  در همون حوالی بعد هم جشنواره ای بود با موزیک در منطقه تاریخی میلان و پارک بازی بچه ها و فستیوال روسها و پیتزا و شراب و بستنی ایتالیایی معروف پشت سالن تاتر اسکالا... و نهایتا ملحق شدن به دوستی که مقیم میلانه و ما رو به قبرستانی تاریخی برد پر از مقبره های عجیب و غریب از 400 سال پیش به این طرف ... ایتالیایی ها هم مثل ما مرده پرستن کلی خرج میکنن برای قبر و سنگ قبر و ..... بهر حال جالب بود عبور از محله چینی ها با مغازه های کوچیک کوچیک و کلی دیدنی دیگه که به گفتن نمیاد.... ولی در مجموع شهر میلان شهر کاره و خیلی جاذبه تاریخی نداره مثل رم یا فلورانس... وقت نشد که بریم سن سیرو چون فردا حرکت ما به سمت ژنو بود در عین حال نمایندگی north face رو دیدم و از یه off  50 درصدی برای کاپشن استفاده کردم! راستی ایستگاه قطار مرکزی میلان هم ساختمان جالبی داره وقت کردین ببینید... در عین حال آواره ها که اکثرا سیاه هستن اطراف ایستگاه پلاس هستند... تراموا هم جالبه در این شهر یه سری مسیرهای مناطق دیدنی شهر رو عبور میکنه با بلیط یه روزه میتونید به بارها سوار و پیدا بشید و البته پرفراژ بلیط فراموش نشه وگرنه ممکنه جریمه بشید...